2011/01/15

koszula dżinsowa

Zdjęcie: denimology.com

Ostatnie lata to wielki powrót koszuli dżinsowej. Przyznaje, że jeszcze do niedawna ten element garderoby budził we mnie najgorsze skojarzenia z tandetą lat 90-tych, ale czasy się zmieniły jak również moje postrzeganie denimowej koszuli.
 
Zeszłoroczna wiosna była apogeum popularności tych koszul i każda sieciówka miała w swojej ofercie minimum 2-3 propozycje. Wygląda na to, że w tym roku, aż tak szeroko nie będzie, ale koszule dżinsowe zostają i nadal będą stanowić bardzo ciekawy element stylizacji. Podstawowym błędem, który zauważyłem w zestawach z koszulą dżinsową to próba łączenia ich za wszelką cenę z dżinsami o zbliżonym kolorze. Nie jest to oczywiście wykluczone, ale bywa trudne do wykonania, a nieumiejętne połączenie zbyt podobnych barw może spowodować niepożądany efekt "country & western". Proponuje zachowania odpowiedniego kontrastu, więc ciemne dżinsy i jaśniejsza koszula lub odwrotnie. Jeszcze lepiej połączyć denimową koszulę ze spodniami typu chinos, sztruksami czy po prostu dżinsami o niestandardowym kolorze jak szary, czarny, filetowy lub khaki. Koszula dżinsowa pasuje zarówno do bardziej swobodnych setów z trampkami i luźnymi spodniami, jak również do biura gdzie obowiązuje bardziej oficjalny dress code. Poniżej przykłady różnych stylizacji z koszulą dżinsową.

2 komentarze:

TheMen'sSide pisze...

Świetne przykłady. Najlepszy, moim zdaniem, jest biegnący Beckham. Świetny.

Casual Collars pisze...

Również moje moje ulubione zdjęcie. Właśnie szukam spodni w tym kolorze.